۱۷.۷.۸۹

سپاس محمد مهدي عسگرپور از همكاران در حمايت از كيان صنفي سينما

روابط عمومي خانه سينما متن سپاس نامه محمد مهدي عسگرپور مديرعامل خانه سينما در حمايت صنفي اعضاي جامعه اصناف سينمايي به شرح زير اعلام كرد:
همكاران گرانمايه
سپاس خداي را كه در ميان همكاران هنرمند و منزلت شناسي حيات مديريتي خود را سپري مي كنم كه هر كدامشان باعث سربلندي كشورمان هستند.
بدون شك حمايت روشن و منزلت مدار شما كار را براي من و مديران بعدي خانه مان دشوار كرد. بي شك هر كس كه علاقه اي و لو اندك به سينماي ايران داشته باشد از اين همه صداقت و حميت صنفي به وجد مي آيد من نيز به درگاه خداوند متعال براي اعطاي امكان شايستگي به خودم براي صداقت خدمت و براي پيوستگي پيروزي سينماي ارزشمدار ايران اسلامي دعا مي كنم.
ذات كار و فعاليت صنفي سينما در شناخت، دسته بندي و الويت گذاري نيازها و خواسته هاي فعالان عرصه سينماست و پس از آن تدوين برنامه و پيگيري و پايمردي براي اجراي آنهاست. نيازها و درخواست هايي كه از حداقل تامين رفاه اجتماعي چون بيمه بيكاري، و از كار افتادگي (مصرح در ميثاق ملي و قوانين موضوعه كشوري) آغاز و با تامين مولفه هاي امنيت شغلي پيوستگي و تا ضرورت مشاركت موثر در تدوين آيين نامه ها،‌مقررات و لوايح وطرح هايي كه به فعاليت سينمايي مربوط مي شود، گسترش مي يابد.
همكاران ارجمندم، آنچه در طي اين دو سال و اندي بر عهده هيات مديره خانه نهاده بوديد با همفكري و هم انديشي، مدون و مستند شد. اندكي از آن به نتيجه رسيد و انبوهي از آن عليرغم پيگيري  هاي مستند از مسئولان دولتي و عمومي برجاي ماند.  برخي مسئولان با اين توهم كه همه آنچه را كه سينماي ايران مي خواهد، مي دانند خود را مستغني از مشورت با صنف قلمداد مي كنند و خواسته ها و مطالبات صنفي را به جبران سوء تدبير و بي كفايتي شان، سياسي تلقي مي كنند. اين جاست كه بايد با هوشياري نقادانه بكوشيم تا با گفتار و رفتارمان خداي ناكرده به بدخواهان پراكنده در كمين سينماي انساني و ارزشمدار ايران بهانه اي ندهيم.
سينماي ارزشمدار ايران برخاسته و برآمده از اصول چهارگانه جمهوري اسلامي يعني: استقلال، آزادي، جمهوريت و اسلاميت است. به خود و همگان از جمله مسئولان دولتي و عمومي كه به وكالت مسئوليت تدبير جامعه را برعهده دارند سفارش مي كنم كه مشورت روشمند در اموري را كه به معيشت و آينده شاغلان يك حرفه سرو كار دارد سرلوحه مشي و منش مان قرار دهيم.
همكاران گرانسنگ؛ بار ديگر حميت صنفي و شهامت پايمردي در حمايت از كيان صنفي تان را مي ستايم.

محمد مهدي عسگرپور